Znak: IR.6220.11.2017 Lanckorona, dnia 17 października 2017 roku
Z A W I A D O M I E N I E
o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko
Zgodnie z art. 61§4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2017r. poz.1257) oraz art. 73 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2017r poz.1405) informuję, że na wniosek Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków działającej przez pełnomocnika Pana Jerzego Gąciarza Budownictwo Mosty Drogi BMD sp. z o.o. ul. Kilińskiego 70; 33-300 Nowy Sącz zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia pn.:
„Rozbiórka istniejącego i budowa nowego mostu drogowego w m. Izdebnik w/c drogi krajowej nr 52 w km 68+578”
Inwestycja obejmuje:
Przedmiotowa inwestycja jest przedsięwzięciem budowlanym. W jej ramach planuje się:
Rozbiórkę istniejącego obiektu mostowego w km 6+578
Budowę nowego obiektu mostowego w km 6+580.5 wraz z dojazdami
Budowę tymczasowego mostu objazdowego w km 6+580.5 wraz z tymczasowymi dojazdami
Umocnienia brzegów koryta w km 0+197.00 – 0+215.80 potoku bez nazwy
Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest w ciągu drogi Krajowej nr 52. Skala przedsięwzięcia jest lokalna, oddziaływanie przedsięwzięcia mieści się w granicach zajmowanego terenu
Podstawowe parametry projektowanego obiektu Mostowego
Położenie obiektu względem drogi i cieku: |
|||
Kilometraż drogi w punkcie przecięcia osi drogi z osią cieku |
68+580.5 |
||
Kilometraż cieku w punkcie przecięcia osi drogi z osią cieku |
0+206.4 |
||
Długość całkowita obiektu |
Lcał |
12.00 |
[m] |
Szerokość całkowita obiektu |
Bcał |
13.32 |
[m] |
Szerokość całkowita przęsła |
Bprzęsło |
13.20 |
[m] |
Kąt skrzyżowania z osią przeszkody (cieku) |
α |
90 |
[deg] |
Liczba przęseł |
N |
1 |
[szt] |
Podstawowe parametry projektowanych Dojazdów
Kategoria drogi |
Krajowa |
||
Klasa drogi |
GP |
||
Prędkość projektowa |
Vp 70 |
[km/h] |
|
Rodzaj nawierzchni |
Twarda Asfaltowa |
||
Kilometraż początku odcinka |
68+560.5 |
||
Kilometraż końca odcinka |
68+600.5 |
||
Długość projektowanego odcinka |
Ld |
40 |
[m] |
Całkowita szerokość odcinka |
Bdcałość |
12 |
[m] |
Liczba pasów ruchu |
Npas |
2 [szt] |
|
Szerokość jezdni |
Bdjezdnia |
8 |
[m] |
Umocnienie brzegów koryta betonowymi płytami ażurowymi
Kilometraż początku umocnień (względem cieku) |
0+197.00 |
Kilometraż końca umocnień (względem cieku) |
0+215.80 |
Długość całkowita |
18.8 m |
Grubość narzutu 0.6 m Szerokość całkowita |
2 x 0.9 m |
Przedmiotowa inwestycja znajduje się w obszarze niezabudowanym. Teren w bezpośrednim sąsiedztwie inwestycji charakteryzuje się średnią gęstością zabudowy. Przeważa zabudowa o charakterze przemysłowym lub przemysłowo-usługowym. W bezpośrednim sąsiedztwie inwestycji występują pojedyncze drzewa i krzewy. Położenie drzew i krzewów ma charakter chaotyczny, niezorganizowany oraz nie tworzą one zwartych skupisk i enklaw. Najbliższy budynek mieszkalny znajduje się w odległości ponad 100 metrów od granicy przedsięwzięcia. Pozostałe budynki mieszkalne znajdują się znacznie dalej (300-400 metrów od granicy przedsięwzięcia)
Nie stwierdzono występowania gatunków roślin objętych częściową lub ścisłą ochroną gatunkową. Nie stwierdzono również stanowisk roślin zagrożonych wyginięciem w naszym kraju oraz gatunków roślin wpisanych do czerwonych ksiąg gatunków zagrożonych.
Emisja zanieczyszczeń w postaci zanieczyszczenia powietrza, hałasu, drgań będzie miała charakter lokalny, niezorganizowany, niewielki i nie przekroczy wartości granicznych zgodnie z odrębnymi przepisami.
Obiekt budowlany nie jest wykonany z materiałów których uszkodzenie w trakcie rozbiórki i sama rozbiórka stwarzają zagrożenie dla środowiska.
Po zakończeniu prac rozbiórkowych teren zostanie uporządkowany, a wszelkie odpady zostaną przewiezione w miejsce wskazane przez Inwestora.
W zasięgu znaczącego oddziaływania przedmiotowej inwestycji nie występują żadne formy ochrony przyrody utworzone lub ustanowione na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
Organem kompetentnym do wydania decyzji środowiskowej w przedmiotowej sprawie jest Wójt Gminy Lanckorona – zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt 4 oraz z art.75 ust. 4 ustawy powołanej na wstępie.
Zgodnie z §3 ust.1 pkt 60 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (tj. Dz.U. z 2016 poz. 71), przedmiotowe przedsięwzięcie zalicza się do mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.
Równocześnie informuję, iż zgodnie z art. 63 i art. 64 ust. 1 w/w ustawy, organ wydający decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych, wystąpił o opinię do właściwych organów (Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wadowicach), co do obowiązku lub braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Informuję o uprawnieniach stron tego postępowania, wynikających z art. 10 Kpa, do czynnego w nim udziału, w każdym jego stadium.
Z treścią wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i dokumentacją dotyczącą przedmiotowej sprawy można zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy w Lanckoronie, ul. Krakowska 8 pokój nr 9 w godzinach pracy Urzędu ( poniedziałek, wtorek, czwartek 7.30-15.30, środa 7.30-17.00, piątek 7.30-14.00) w dni robocze.